scroll naar boven
X

- Over ons -

Wij zijn importeur van ...

BCD  • CanEVER Audio • Deskadel  • Diapason  • Duende Criatura  • Essential Audio Tools  • Fletcher Audio  • Hadcock  • Living Voice • Lyra • Music Tools  • Norma Audio  • Nottingham Analogue • Opera Loudspeakers  • PathosAcoustics  • Phantom Cable  • Rosso Fiorentino  • Synthesis  • The Cartridge Man  • Trichord Research  • Unison Research

- Luidsprekers -

Luidsprekermerken (A t/m L)

Luidsprekermerken (M t/m U)

 
 
Home | buizen > voorversterkerbuizen

Voorversterkerbuizen.

Prijslijst geldig vanaf 1 februari 2020. Alle prijzen zijn per buis in euro's inclusief 21% btw en inclusief matching- en selectiekosten. Verzendkosten zijn: € 8,00. Na bestellen per e-mail ontvangt u eerst een factuur. Na vooruitbetaling wordt de bestelling verzonden. 

Analogue Audio Products levert informatie over buizen, voor­versterker­buizen, eindbuizen, buizendempers, buismatching en upgrades voor eind­versterker­buizen.

Voorversterker­buizen

Het assortiment dat we in voorraad hebben, is beperkt tot de buizen die nodig zijn voor de vervanging van de buizen in de apparaten van onze eigen merken Unison Research, Synthesis, Pathos en Graaf. Omdat onze meet-, selectie- en matchmethodes erg intensief en daardoor tijdrovend zijn, zien we ons helaas genoodzaakt om onze buizen voortaan alleen nog te verkopen aan de eigenaren van door ons zelf geïmporteerde apparaten.

Er zijn enkele uitzonderingen, nl. wat betreft 6N1P, 6SN7, 6SL7, ECF80, en 6H6. Hiervan hebben we een aantal mooie buizen in voorraad, die we voor onze eigen merken niet meer nodig hebben. Voor deze buizen kunt u ons bellen of mailen.

Toelichting op de afkortingen

Als u onze andere buizenpagina's al gelezen heeft, kent u inmiddels het onderscheid tussen accurate matching, First & Ultimate Selection (FUS), Parallel Curve Matching (PCM) en Equal Curve Matching (ECM). Kort gezegd komt het hier op neer:

  • Accurate matching: gewoon goed gepaard wat betreft emissie en steilheid.
  • FUS: binnen 10% gelijk op 5 verschillende punten, nl. emissie, steilheid, versterkingsfactor, ruis en microfonie.
  • ECM: = FUS met bovendien nog gelijk lopende emissiecurves.
  • PCM: = FUS met bovendien nog dicht bij elkaar en parallel lopende emissiecurves.

Meer informatie vindt u op onze speciale pagina over het matchen en upgraden van buizen.

Prijslijst voorverster­kerbuizen

Alle genoemde prijzen zijn per stuk.

Type Fabrikaat Toelichting Prijs p.s.

12AT7 zie ECC81

 

 

 

12AU7 zie ECC82

 

 

 

12AX7 zie ECC83

 

 

 

12BH7

Electro Harmonix

Accurate matching          

€ 49,50

 

 

FUS

€ 74,25

 

 

PCM

€ 84,25

 

 

ECM

€ 94,25

6189 zie ECC82

 

 

 

6922 zie ECC88 en E88CC

 

 

 

6DJ8 zie ECC88 en E88CC

 

 

 

6H30pi

Sovtek

Accurate matching

€ 59,00

6H30pi

Electro Harmonix goldpins

Accurate matching
FUS

€ 69,00
€ 103,50

6H6pi

Sovtek

€ 20,00

6N1P

L'Atout

Accurate matching
FUS

€ 15,00
€ 22,50

6SL7GT

6SL7

Sovtek

China

Accurate matching
FUS
Accurate matching
FUS

€ 24,00
€ 36,00
€ 19,00
€ 28,50

6SN7

Sovtek

Accurate matching

€ 19,00

6SN7GTA – n.o.s.

RCA

Accurate matching

€ 39,00

6SN7GTB – n.o.s.

RCA

Accurate matching
FUS

€ 65,00
€ 99,00

6SN7 – n.o.s.
6SN7GTA – n.o.s.

General Electric
Raytheon

Accurate matching
Accurate matching

€ 50,00
€ 79,00

6SN7GTA

Sylvania Blackplate

Accurate matching vanaf
FUS vanaf

€ 50,00
€ 75,00

ECC81/12AT7

Shuguang

Accurate matching
FUS

€ 15,00
€ 22,50

ECC81/12AT7WC

Electro Harmonix

Accurate matching
FUS

€ 21,00
€ 31,50

ECC81 – n.o.s.

Sylvania Blackplate

Accurate matching
FUS
PCM
ECM

€ 18,00
€ 27,00
€ 37,00
€ 47,00

ECC81/M8162/CV4024

Mullard – n.o.s.

Accurate matching
FUS

€ 39,00
€ 58,50

ECC82

Analogue Audio Products musicFirst (ons eigen merk)

Accurate matching
FUS
PCM
ECM

€ 19,00
€ 28,50
€ 38,50
€ 48,50

ECC82/5814A - n.o.s.

General Electric Greyplate Green JAN logo (circle getter)

PCM
ECM

€ 59,50
€ 69,50

ECC82/5814A - n.o.s.

RCA Blackplate (circle getter)

Accurate matching
FUS
PCM
ECM

€ 45,00
€ 67,50
€ 77,50
€ 87,50

ECC82/5814WA - n.o.s.

Raytheon Blackplate (triple mica, square getter)

FUS
PCM
ECM

€ 78,00
€ 88,00
€ 98,00

ECC82/12AU7- n.o.s.

Brimar UK made, grey long anode (circle getter)

Accurate matching
FUS
PCM
ECM

€ 50,00
€ 75,00
€ 85,00
€ 95,00

ECC83

Analogue Audio Products musicFirst (ons eigen merk)

Accurate matching
FUS
PCM
ECM

€ 25,00
€ 37,50
€ 47,50
€ 57,50

ECC88

Analogue Audio Products musicFirst (ons eigen merk)

Matching
Accurate matching
FUS
PCM
ECM

€ 19,00
€ 28,00
€ 42,00
€ 52,00
€ 62,00

ECC88 n.o.s.

Amperex Red Globe

Accurate matching
FUS

€ 32,00
€ 48,00

ECC88 n.o.s.

Tungsram

Laatste paar FUS

€ 60,00

EF86

Svetlana

Accurate matching

€ 29,00

ECF80/6BL8

Diverse merken

Accurate matching vanaf (GRAAF GM100)

€ 21,00

PC900

 Diverse merken

Accurate matching vanaf (GRAAF WFB 1)

€ 20,00

Goed om te weten

Wij krijgen steeds meer aanvragen voor buizen voor apparatuur met merken die wij zelf niet importeren. Dat heeft tot gevolg dat onze service voor onze eigen merken vertraagt en dat willen we voorkomen. Onze meet-, selectie- en matchmethodes zijn zo tijdrovend dat we er een grens aan moeten stellen: helaas verkopen we geen buizen meer voor andere merken dan Unison Research Synthesis, Pathos en Graaf.

NB: Heeft u in het verleden voor uw Audio Research, Macintosh, Prima Luna of ander merk buizen bij ons gekocht, dan maken we voor u een uitzondering.

Tips bij aanschaf van ECC82, ECC83 en ECC88

Lees onze nieuwste ervaringen met deze voorversterkerbuizen

Analogue Audio Products ECC82 musicFirst

 

Aged For Perfection

De meest bekende en meest gebruikte ECC82 of 12AU7 buisjes zijn nu die van Tung-sol, Gold Lion, Sovtek en Electro Harmonix, allemaal uit Rusland, allemaal uit dezelfde fabriek. En huidige productie JJ-buisjes uit Tsjechië zie je ook regelmatig aangeboden.

De laatste tijd bevielen deze buisjes me niet meer zo goed. De klank was best goed, maar wel van het 'werkpaardjes niveau'. En als ik een grote partij inkocht, voldeden er teveel buisjes niet aan de door mij gestelde kwaliteitseisen. De geconstateerde afwijkingen waren vooral: te lage emissie, te hoge kanaalongelijkheid, te vaak ruis of microfonie en soms uitval al na enkele speeluren.

Voor de echte liefhebber hadden we nog altijd voldoende van de zeer fraai klinkende en heerlijk lang spelende ECC82 buisjes van British Valve Association's MULLARD new old stock, of RCA Blackplate, Sylvania Blackplate n.o.s. Maar helaas, de nos-buisjes worden steeds schaarser en steeds duurder. En veel muziekliefhebbers willen wel goede buisjes, maar daar niet zoveel geld aan kwijt zijn.

 

Op zoek

 

Vanwege mijn groeiende ontevredenheid over de huidige productie van de Russische ECC82 types ging ik op zoek naar een alternatief. Daarbij stuitte ik op een kleine partij Chinese ECC82's, geproduceerd tussen 1980 en 1989, dus eigenlijk 'new old stock' uit China. (meer dan 30 jaar geleden geproduceerd!)
Ik kocht wat proefexemplaren, ging ze meten en testen en natuurlijk beluisteren. En wat bleek al heel snel? Ze meten beter dan de huidige producties uit Rusland en Tsjechië en ze klinken ook nog eens heel goed: warm, maar niet te warm, vloeiend en met mooie verfijnde details. Net wat voller en warmer van klank dan de toch wat kaler klinkende Russen en Tsjechen.

Ik was zeer blij verrast over de algemene kwaliteit van deze oude voorraad Chinese ECC82. Maar ook een beetje verbaasd, want ruim 20 jaar geleden vond ik het zelfde buisje niet zo goed. En exact dezelfde ervaring had ik eerder met oude-voorraad-ECC88 uit China: ook heel erg goed.

 

Hoe kan dat nou?

 

Een veel aan mij gestelde vraag is: "Waarom klinken new old stock buisjes vaak zoveel beter? Ze kunnen nu toch ook goede buisjes maken?" Ik denk dat ik met mijn ontdekking van de oude voorraad ECC88 en ECC82 buisjes het antwoord op de deze vraag heb gevonden. Ik denk dat de oude buisjes van vroeger nu veel beter klinken omdat ze net als goed bewaarde mooie wijnen inmiddels gerijpt zijn.

Ik denk dat als het bariumoxide dat bij het fabricageproces op de kathode is aangebracht, maar lang genoeg heeft kunnen rijpen en zich ontwikkelen, deze buisjes het zelfde proces hebben doorgemaakt als 'new old stock uit Engeland en Amerika'. Voor sommigen is het belangrijk om die ene Mullard uit 1970 of die unieke stokoude RCA te bemachtigen en daarvoor de hoofdprijs te betalen. Ga je vooral voor een mooie klank, dan is de ANALOGUE ECC82 musicFirst aged-for-perfection een welkome partner voor je favoriete muziek.

 

Aged for perfection

 

Het is me gelukt om nog een beperkte hoeveelheid van de rond 1986 in China geproduceerde ECC88 en ECC82 buisjes in te kopen. Ik heb ze Analogue Audio musicFirst genoemd en ze hiermee laten her- bedrukken. Aged for Perfection vind ik een mooie term in plaats van het veel gebruikte new old stock.
Voor wie het vooral gaat om de muzikale kwaliteit is het er zolang de voorraad strekt: de Analogue Audio musicFirst ECC82 aged for perfection.

 

Wim van Kraanen
Analogue Audio Products

 

Verkrijgbaarbaarheid in de volgende prijs- en kwaliteitsklassen

 

ECC82 musicFirst

twee met 'accurate matching' gepaarde buisjes. Een selectie die altijd voldoet in alle versterker- schakelingen: € 19,00 per buisje.

 

f.u.s. ECC82 musicFirst
twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Als we First & Ultimate Selection kunnen 'pakken' is de prijs steeds 50% hoger dan de gebruikelijke 'matched pair' prijs.
€ 28,50 per buisje.

 

f.u.s. ECC82 musicFirst met PCM
twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes met Parallel Curve Matching. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en dan apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de first & ultimated selecte buizen heeft op alle vier de buishelften ook nog versterkingscurves die binnen een nauwe tolerantie volkomen evenwijdig parallel lopen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor een lange avond (nacht?) onvermoeid muziek luisteren.
€ 37,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).

 

f.u.s. ECC82 musicFirst met ECM

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes met Equal Curve Matching. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de first & ultimated selecte buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een zeer nauwe tolerantie volkomen gelijk lopen en soms zelfs exact overlappen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor lange avonden (of nachten) onvermoeid muziek luisteren.
€ 48,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).

 

Meer lezen?

 

Over het matchen en upgraden in de vorm van First & Ultimate Selection, Equal Curve Matching en Parallel Curve Matching hebben we een aparte pagina gemaakt.

Analogue Audio Products ECC83 musicFirst

 

Aged For Perfection

De meest bekende en meest gebruikte ECC83 of 12AX7 buisjes zijn nu die van Tung-sol, Gold Lion, Sovtek en Electro Harmonix, allemaal uit Rusland, allemaal uit dezelfde fabriek. En huidige productie JJ-buisjes uit Tsjechië zie je ook regelmatig aangeboden.

De laatste tijd bevielen deze buisjes me niet meer zo goed. De klank was best goed, maar wel van het 'werkpaardjes niveau'. En als ik een grote partij inkocht, voldeden er teveel buisjes niet aan de door mij gestelde kwaliteitseisen. De geconstateerde afwijkingen waren vooral: te lage emissie, te hoge kanaalongelijkheid, te vaak ruis of microfonie en soms uitval al na enkele speeluren.

Voor de echte liefhebber hadden we nog altijd voldoende van de zeer fraai klinkende en heerlijk lang spelende ECC83 buisjes van British Valve Association's MULLARD new old stock, of Brimars n.o.s. uit dezelfde fabriek. Maar helaas, de Mullards werden steeds schaarser, steeds duurder en de mooiste exemplaren hadden in het verleden hun eigenaren al gevonden. Mullard, Philips, Telefunken: allemaal ongeëvenaard, maar wel heel kostbaar. Totdat?

 

Op zoek

 

Vanwege mijn groeiende ontevredenheid over de huidige productie van de ECC83 types ging ik op zoek naar een alternatief. Daarbij stuitte ik op een kleine partij Chinese ECC83's, geproduceerd tussen 1980 en 1989, dus eigenlijk 'new old stock' uit China (meer dan 30 jaar geleden geproduceerd!)
Ik kocht wat proefexemplaren, ging ze meten en testen en natuurlijk beluisteren. En wat bleek al heel snel? Ze meten beter dan de huidige producties uit Rusland en Tsjechië en ze klinken ook nog eens heel goed: warm, maar niet te warm, vloeiend en met mooie verfijnde details. Net wat voller en warmer van klank dan de toch wat kaler klinkende Russen en Tsjechen.

Ik was zeer blij verrast over de algemene kwaliteit van deze oude voorraad Chinese ECC83. Maar ook een beetje verbaasd, want ruim 20 jaar geleden vond ik het zelfde buisje niet zo goed. En nu deed de klank van deze Chinese 'new old stock' me direct een beetje denken aan mijn favoriete Mullards. En exact dezelfde ervaring had ik eerder met oude-voorraad-ECC88 uit China: ook heel erg goed.

 

Hoe kan dat nou?

 

Een veel aan mij gestelde vraag is: "Waarom klinken new old stock buisjes vaak zoveel beter? Ze kunnen nu toch ook goede buisjes maken?" Ik denk dat ik met mijn ontdekking van de oude voorraad ECC88 en ECC83 buisjes het antwoord op de deze vraag heb gevonden. Ik denk dat de oude buisjes van vroeger nu veel beter klinken omdat ze net als goed bewaarde mooie wijnen inmiddels gerijpt zijn.
Ik denk dat als het bariumoxide dat bij het fabricageproces op de kathode is aangebracht, maar lang genoeg heeft kunnen rijpen en zich ontwikkelen, deze buisjes het zelfde proces hebben doorgemaakt als 'new old stock uit Engeland en Amerika'. Voor sommigen is het belangrijk om die ene Mullard uit 1970 of die unieke stokoude RCA te bemachtigen en daarvoor de hoofdprijs te betalen. Ga je vooral voor een mooie klank, dan is de ECC83 musicFirst aged-for-perfection een welkome partner voor je favoriete muziek.

 

Aged for perfection

 

Het is me gelukt om nog een beperkte hoeveelheid van de rond 1986 in China geproduceerde ECC88 en ECC83 buisjes in te kopen. Ik heb ze Analogue Audio musicFirst genoemd en ze hiermee laten her- bedrukken. Aged for Perfection vind ik een mooie term in plaats van het veel gebruikte new old stock.
Voor wie het vooral gaat om de muzikale kwaliteit is het er zolang de voorraad strekt: de Analogue Audio musicFirst ECC83 aged for perfection.


Wim van Kraanen
Analogue Audio Products


Verkrijgbaarheid in de volgende prijs- en kwaliteitsklassen

 

ECC83 musicFirst

twee met 'accurate matching' gepaarde buisjes. Een selectie die altijd voldoet in alle versterkerschakelingen: € 25,00 per buisje.

 

f.u.s. ECC83 musicFirst

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Als we First & Ultimate Selection kunnen 'pakken', is de prijs steeds 50% hoger dan de gebruikelijke 'matched pair' prijs.
€ 37,50 per buisje.

 

f.u.s. ECC83 musicFirst met PCM

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes met Parallel Curve Matching. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en dan apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de first & ultimated selecte buizen heeft op alle vier de buishelften ook nog versterkingscurves die binnen een nauwe tolerantie volkomen evenwijdig parallel lopen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor een lange avond (nacht?) onvermoeid muziek luisteren.
€ 47,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).

 

f.u.s. ECC83 musicFirst met ECM

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes met Equal Curve Matching. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de first & ultimated selecte buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een zeer nauwe tolerantie volkomen gelijk lopen en soms zelfs exact overlappen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor lange avonden (of nachten) onvermoeid muziek luisteren.
€ 57,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).

 

Meer lezen?

 

Over het matchen en upgraden in de vorm van First & Ultimate Selection, Equal Curve Matching en Parallel Curve Matching hebben we een aparte pagina gemaakt.

Analogue Audio Products ECC88 musicFirst

 

Aged For Perfection

De meest bekende ECC88 of 6922 (6DJ8) buisjes zijn nu de Electro Harmonix 6922 en de JJ ECC88.
De laatste tijd bevielen deze buisjes me niet meer zo goed. De klank was aardig en van een 'werkpaardjes niveau'. Maar als ik een grote partij inkocht, voldeden er teveel buisjes niet aan de door mij gestelde kwaliteitseisen. De geconstateerde afwijkingen waren vooral: te lage emissie, te hoge kanaalongelijkheid, te vaak ruis of microfonie en soms zelfs uitval al na enkele speeluren.

Voor de echte liefhebber hadden we nog altijd voldoende van de zeer fraai klinkende en heerlijk lang spelende ECC88 en E88CC van British Valve Association's MULLARD new old stock. Maar helaas, de Mullards werden steeds schaarser, en steeds duurder en de mooiste exemplaren hadden in het verleden hun eigenaren al gevonden. Mullard, Siemens, Philips SQ. Allemaal ongeëvenaard. Totdat?

 

Op zoek

 

Vanwege mijn groeiende ontevredenheid over huidige productie van de ECC88 types ging ik op zoek naar een alternatief. Daarbij stuitte ik op een kleine partij Chinese ECC88's, geproduceerd tussen 1980 en 1989, dus eigenlijk 'new old stock' uit China (meer dan 30 jaar geleden geproduceerd!) Tegenwoordig maken de Chinese buizenfabrieken geen ECC88 buisjes meer. Het is namelijk een lastig te produceren buisje en daardoor is er veel kostbare afval en uitval.

Ik kocht wat proefexemplaren, ging ze meten en testen en natuurlijk beluisteren. En wat bleek al heel snel? Ze meten beter dan de huidige producties uit Rusland en Tsjechië en ze klinken ook nog eens heel goed: warm, maar niet te warm, vloeiend en met mooie verfijnde details. Ze deden me direct denken aan de goede eigenschappen van mijn favoriete Mullard E88CC en ECC88.

Ik was zeer blij verrast over de algemene kwaliteit van deze oude voorraad Chinese ECC88. Maar ook heel verbaasd, want ruim 20 jaar geleden vond ik het zelfde buisje niet zo goed. Tussen 1996 en 1998 kocht ik vooral Sovtek 6922 en Chinese ECC88. Beide merken vond ik niet fijn klinken en de Chinese ECC88 zelfs nog iets minder dan de Sovtek 6922, hoewel toen al de Chinees wel beduidend betrouwbaarder was. De Sovtek 6922 werd door de fabnrikant vervangen door de Electro Harmonix 6922. Lange tijd was dit mijn favoriet als standaardbuisje vanwege redelijke geluidskwaliteit en redelijke betrouwbaarheid. Maar zoals gezegd: het laatste werd beduidend minder.

 

Hoe kan dat nou?

 

Een veel aan mij gestelde vraag is: "Waarom klinken new old stock buisjes vaak zoveel beter? Ze kunnen nu toch ook goede buisjes maken?" Ik denk dat ik met mijn ontdekking van de oude voorraad ECC88 het antwoord op de deze vraag heb gevonden. Ik denk dat de oude buisjes van vroeger nu veel beter klinken omdat ze net als goed bewaarde mooie wijnen inmiddels gerijpt zijn. Ik denk dat als het bariumoxide dat bij het fabricageproces op de kathode is aangebracht, maar lang genoeg heeft kunnen rijpen en zich ontwikkelen, deze buisjes het zelfde proces hebben doorgemaakt als 'new old stock', waardoor de zo geliefde nos-buisjes door de muziekliefhebbers zelfs voor absurd hoge prijzen toch gekocht worden.

Voor sommigen is het belangrijk om die ene Mullard uit 1970 of die unieke stokoude Bugle Boy uit Limburg te bemachtigen en daarvoor de hoofdprijs te betalen. Ga je vooral voor een mooie klank, dan is de ECC88 musicFirst aged-for-perfection een welkome partner voor je favoriete muziek.

 

Aged for perfection

 

Het is me gelukt om nog een beperkte hoeveelheid van de rond 1986 in China geproduceerde ECC88 buisjes in te kopen. Ik heb ze Analogue Audio musicFirst genoemd en ze hiermee laten herbedrukken. Aged for Perfection vind ik een mooie term in plaats van het veel gebruikte new old stock.

Voor wie het vooral gaat om de muzikale kwaliteit is het er zolang de voorraad strekt: de Analogue Audio musicFirst ECC88: aged for perfection.


Wim van Kraanen,
Analogue Audio Products

 

Verkrijgbaarheid in de volgende prijsklassen

 

Matched pair ECC88 musicFirst for Pathos Classic One en Pathos Logos.

Door de speciale schakeling van de buisjes in deze versterkers zijn een beetje ruis of microfonie onhoorbaar. Daardoor presteren die buisjes voor een scherpe prijs net zo goed als de ECC88 van € 28,00 per buisje.
€ 19,00 per buisje.

 

ECC88 musicFirst

twee met 'accurate matching' gepaarde buisjes. Een selectie die altijd voldoet in alle versterker schakelingen:
€ 28,00 per buisje.

 

f.u.s. ECC88 musicFirst

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, dynamische versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Als we First & Ultimate Selection kunnen 'pakken' is de prijs steeds 50% hoger dan de gebruikelijke 'matched pair' prijs.
€ 42,00 per buisje.

 

f.u.s. ECC88 musicFirst met PCM

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes met Parallel Curve Matching. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. First of First & Ultimate Selection is een klein aantal buisjes waarvan de paren eigenlijk gewoon absoluut gelijk zijn. Een beperkt aantal paren van de first & ultimated selecte buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een nauwe tolerantie volkomen evenwijdig parallel lopen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor een lange avond (nacht?) onvermoeid muziek luisteren.
€ 52,00 per buisje (zolang de voorraad strekt)

 

f.u.s. ECC88 musicFirst met ECM

twee First & Ultimate Selected gepaarde buisjes met Equal Curve Matching. Bij First & Ultimate Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de first & ultimated selecte buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een zeer nauwe tolerantie volkomen gelijk lopen, soms zelfs exact overlappen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor lange avonden (of nachten) onvermoeid muziek luisteren.
voor € 62,00 per buisje.

 

Meer lezen?

 

Over het matchen en upgraden in de vorm van First & Ultimate Selection, Equal Curve Matching en Parallel Curve Matching hebben we een aparte pagina gemaakt.

Bestellen & verzenden

Gloeiende buizen

VEEL BUIZEN OP VOORRAAD

Mogelijkheid 1:

  • Online bestellen of per e-mail of telefoon contact opnemen en informeren of gewenste buisjes op voorraad zijn
  • Wij sturen per e-mail een factuur incl. de verzendkosten die u vooruit betaalt. Voor Nederland bedragen de verzendkosten meestal 8 euro, inclusief tracking en verzekering. Voor België zijn de kosten variabel.
  • Na ontvangst van de vooruitbetaling worden de buizen per verzekerde en aangetekende post naar u toegestuurd.

Mogelijkheid 2:

Na afspraak bij ons contant betalen en de bestelling direct meenemen. Dit scheelt ook verzendkosten.

Ingezonden ervaring


Upgrade van dac | buizenupgrade

Geplaatst op 04/01/2016 om 21:48:33
Door Marc Turlings

Na een prettig overleg met Wim van Kraanen heb ik de standaard buizen in mijn Audio Note DAC vervangen door een paar Sylvania Black Plates. Het resultaat is zeer fraai: een beter 3 dimensionaal geluidsbeeld, scherpere begrenzing van instrumenten en stemmen, iets meer (welkome) push in het laag maar wel zeer gecontroleerd, meer het gevoel dat je 'in de opname zit'. Vervolgens de Duende huizendempers erop. Dat maakt het plaatje compleet. Alle door Wim beschreven effecten deden zich voor: betere detaillering, meer controle in het laag, grotere ruimtelijkheid. Al met al voor relatief weinig geld een grote stap vooruit.


Upgrade Adamantes | nieuwe buisjes

Geplaatst op 05/07/2015 om 21:15:030
Door Mart Zilver

Gisterenmiddag mijn ge-upgrade Diapsaon Adamantes speakers opgehaald, eenmaal thuis gekomen gelijk geplaatst en weer aangesloten op mijn Pathos TT versterker, en er op aanraden van Wim nieuwe ECC83 buisjes ingezet van Sovtek (gematched en gemeten door Wim). Ook mijn Unico CDE CD speler heeft een servicebeurt gehad en ook hier zijn dezelfde nieuwe buisje van Sovtek ingezet.

Wim had ook mijn MIT MH 750 biwire speakerkabel omgebouwd naar een single wire versie, vanwege de nieuwe single wire WBT Next Gen aansluiting op de Adamantes. Nog even geluisterd bij Wim naar een paar prachtige Unison Resesarch Max 1 speakers op een Pathos Inpol 2 versterker en Pathos Endorfin CD speler ... klonk fabelachtig mooi !

Vanmorgen rond 11:00 uur de set aangezet, even laten opwarmen en de eerste CD in de lade gelegd ... en luisteren ... In eerste instantie vond ik het tegenvallen, maar na 2 uurtjes geluisterd te hebben kwam het geluid helemaal los en werd de sound voller en grootser dan ooit, meer details zijn duidelijk waarneembaar en ook de ruimtelijkheid nam toe ! Waarschijnlijk moesten de MIT's die een paar weken niet gespeeld hadden en omgebouwd zijn weer even inspelen, alsmede ook de nieuwe buisjes in de Pathos en de Unico CDE. Ben nu de ene na de andere CD aan het luisteren ;-)


Nieuwe buizen + EAT + Phantom Green

Geplaatst op 29/10/2013 om 12:31:020
Door Frank Clement uit Weert

Hallo Wim,

Tsja, wat moet je ervan zeggen: Een combinatie van andere buizen (Mullard n.o.s.) in de Pathos, Essential Audio Tools netkabels 2x (tuner moet ik nog aansluiten) en Phantom Green ls kabels levert het volgende op:

  • Een 'douche' aan muziek
  • Meer diepgang in het geluidsbeeld en bovendien klinkt het 'breder'.
  • Plaatsing van zang en instrumenten is veel beter geworden.
  • Een veel rustiger en evenwichtiger geluidsbeeld (betere fase?).
  • 'Iedereen' laat elkaar veel meer met rust, zodat nu ook beter te horen is wat iemand zingt.
  • Verschillen tussen de verschillende kwaliteit cd opnames worden duidelijker.

Kortom.... een genot om weer muziek te horen op een nog hoger kwaliteitsniveau! Als voorbeeld: The Nits met Adieu Sweet Bahnhof; eerder liepen stemmen dynamisch vast in de muziek en werden als het ware overrompeld. Nu is er rust...

Ik heb nu enkele uren gespeeld met de nieuwe buizen. Ik neem aan dat ze over enkele uren inspeeltijd/inbranden zich steeds meer zullen 'openbaren' en het geluidsbeeld verder open zullen gooien?

Groetjes en bedankt!


Buizen

Geplaatst op 23/2/2012 om 20:48:009
Door Simen

Over oude sokken en puberdochters

Beste Wim,

Hier e-mailt een gelukkig mens! Het is alsof ik een 'andere' geluidslijn heb staan! De oude buisjes waren kennelijk 'tot op de draad versleten'. Tot mijn niet geringe verbazing zijn de irritante 'boomy' bastonen helemaal verdwenen. Ook namens mijn vrouw en kinderen veel dank daarvoor. Deze gezinsleden werden bijkans gek van die maniakale vader van hen die dan weer zonodig een hele avond in de weer was met doeken, piramide-schuim, oude sokken in bass-reflexen, in de haast in elkaar geknutselde akoestische paneeltjes, enzovoorts.

Mijn puberdochter dreigde mij ermee om "nooit meer een vriendin mee naar huis te nemen, als het hier zo'n puinhoop in huis is, Pa!". "Moet je haar eigen kamer zien.. denk ik dan…". Nou ja.. kortom je hebt, zonder het misschien te weten, veel mensen in dit huis gelukkig gemaakt. En dat voor maar 50 euro!

Dank je wel voor de snelle service. Het leven is toch een stuk saaier zonder goed klinkende muziek!

Documentatie & meer info

home | cookiebeleid & disclaimer | print deze pagina | scroll omhoog