CanEVER Audio • Diapason • Duende Criatura • Fletcher Audio • Living Voice • Lyra • Music Tools • Nottingham Analogue • Phantom Cable • Rosso Fiorentino • Trichord Research
Alle prijzen zijn per buis in euro's inclusief 21% btw en inclusief matching- en selectiekosten. De verzendkosten vindt u onder de prijslijst. Na bestellen per e-mail ontvangt u eerst een factuur. Na vooruitbetaling wordt de bestelling verzonden.
Analogue Audio Products levert informatie over buizen, voorversterkerbuizen, eindbuizen, buizendempers, buismatching en upgrades voor eindversterkerbuizen.Een nieuw ingekochte partij buizen wordt bij ons eerst op speciaal voor ons gemaakte apparatuur ingebrand. Daarna krijgt elke buis een uniek serienummer en wordt elke buis na 3 minuten opwarmtijd apart gemeten. We meten stap voor stap op een steeds hogere ruststroom. Daarmee produceren we een meetcurve in plaats van een meetpunt. De meetcurves worden allemaal geprint en over elkaar heen gelegd. Op die manier selecteren we echte matches.
NB: Vanwege het arbeidsintensieve karakter van onze uitgebreide meet- en selectieprocedures bieden wij de meeste buizen alleen te koop aan voor buizenapparatuur die wij zelf importeren of geïmporteerd hebben. Per buizentype is dat aangegeven in de tabel.
Voor bepaalde buistypes, zoals bijvoorbeeld ECC88 musicFirst en KT150 Tung-sol, wordt een uitzondering gemaakt, omdat we deze ruim in voorraad hebben. Indien een buis wél voor iedereen te bestellen is, staat dit in de tabel aangegeven middels de tekst 'Door iedereen te bestellen'.
Als u onze andere buizenpagina's al gelezen heeft, kent u inmiddels het onderscheid tussen Accurate Matching, First Selection (FS), Parallel Curve Matching (PCM) en Equal Curve Matching (ECM). Kort gezegd komt het hier op neer:
Bent u nog in de oriënteringsfase? We kunnen ons goed voorstellen dat u dan eerst meer achtergrondinformatie wilt hebben om te kunnen bepalen welke uitvoering voor u de juiste keus is voordat u naar de prijslijst hieronder gaat. Uitgebreide beschrijvingen van onze aanpak en modificaties vindt u op een aparte pagina:
Alle genoemde prijzen zijn per stuk.
Type | Fabrikaat | Toelichting | Prijs per buis |
---|---|---|---|
6DJ8 zie ECC88 |
|
|
|
6H6/6H6P/6N6P |
Sovtek |
Accurate Matching |
€ 20 |
6H30 |
Sovtek |
Accurate Matching & inbranden |
€ 70 |
6N1P |
Shu Guang |
Accurate Matching |
€ 15 |
6SL7 |
Shu Guang |
Accurate Matching |
€ 20 |
6SL7 |
Sovtek |
Accurate Matching |
€ 30 |
6SN7 |
Canever "Classic Bulb" |
Accurate Matching |
€ 115 |
|
|
|
|
12BH7 |
Electro Harmonix |
Accurate Matching & inbranden |
€ 55 |
5814 zie ECC82 |
|
|
|
6189 zie ECC82 |
|
|
|
ECC81 |
Shu Guang |
Accurate Matching |
€ 15 |
ECC 81 |
Sylvania Blackplate n.o.s. |
Accurate Matching |
€ 19 |
ECC81/M8162/CV4024 |
Mullard |
Accurate Matching |
€ 39 |
ECC82 |
Shu Guang |
Accurate Matching & inbranden
|
€ 49 |
ECC82 |
PSVANE |
PCM & inbranden (laatste paar |
€ 49 |
ECC82 |
Haltron |
Pootjes: behandeld met Deoxit en voorzien van contactcoating |
|
ECC82 |
RCA n.o.s. |
PCM en met F&US |
€ 78 |
ECC82 |
Sylvania |
PCM en met F&US |
€ 85 |
ECC82 |
Mullard n.o.s. |
ECM en met F&US |
€ 139 |
ECC82 |
Brimar UK n.o.s. |
ECM en F&US (laatste paar van deze unieke buis) |
€ 95 |
ECC82/5814 |
Sylvania |
Accurate Matching & inbranden |
€ 55 |
ECC82/6189 |
Sylvania |
Accurate Matching & inbranden |
€ 61 |
ECC83 |
PSVANE |
Accurate Matching & inbranden |
€ 35 |
ECC83 |
Analogue Audio Products musicFirst |
Accurate Matching & inbranden |
€ 45 |
ECC88 |
Philips JAN n.o.s. |
Accurate Matching & inbranden |
€ 35 |
ECC88 |
Amperex n.o.s. |
Accurate Matching & inbranden |
€ 48 |
ECC88 |
Analogue Audio Products musicFirst |
Accurate Matching & inbranden |
€ 39 |
EF86 |
Svetlana |
Accurate matching |
€ 29 |
ECF80/6BL8 |
Diverse merken |
Accurate matching vanaf |
€ 29 |
PC900 |
Diverse merken |
Accurate matching vanaf |
€ 20 |
Aged For Perfection
De meest bekende en meest gebruikte ECC82 of 12AU7 buisjes zijn nu die van Tung-sol, Gold Lion, Sovtek en Electro Harmonix, allemaal uit Rusland, allemaal uit dezelfde fabriek. En huidige productie JJ-buisjes uit Tsjechië zie je ook regelmatig aangeboden.
De laatste tijd bevielen deze buisjes me niet meer zo goed. De klank was best goed, maar wel van het 'werkpaardjes niveau'. En als ik een grote partij inkocht, voldeden er teveel buisjes niet aan de door mij gestelde kwaliteitseisen. De geconstateerde afwijkingen waren vooral: te lage emissie, te hoge kanaalongelijkheid, te vaak ruis of microfonie en soms uitval al na enkele speeluren.
Voor de echte liefhebber hadden we nog altijd voldoende van de zeer fraai klinkende en heerlijk lang spelende ECC82 buisjes van British Valve Association's MULLARD new old stock, of RCA Blackplate, Sylvania Blackplate n.o.s. Maar helaas, de nos-buisjes worden steeds schaarser en steeds duurder. En veel muziekliefhebbers willen wel goede buisjes, maar daar niet zoveel geld aan kwijt zijn.
Vanwege mijn groeiende ontevredenheid over de huidige productie van de Russische ECC82 types ging ik op zoek naar een alternatief. Daarbij stuitte ik op een kleine partij Chinese ECC82's, geproduceerd tussen 1980 en 1989, dus eigenlijk 'new old stock' uit China (meer dan 30 jaar geleden geproduceerd!).
Ik kocht wat proefexemplaren, ging ze meten en testen en natuurlijk beluisteren. En wat bleek al heel snel? Ze meten beter dan de huidige producties uit Rusland en Tsjechië en ze klinken ook nog eens heel goed: warm, maar niet te warm, vloeiend en met mooie verfijnde details. Net wat voller en warmer van klank dan de toch wat kaler klinkende Russen en Tsjechen.
Ik was zeer blij verrast over de algemene kwaliteit van deze oude voorraad Chinese ECC82. Maar ook een beetje verbaasd, want ruim 20 jaar geleden vond ik het zelfde buisje niet zo goed. En exact dezelfde ervaring had ik eerder met oude-voorraad-ECC88 uit China: ook heel erg goed.
Een veel aan mij gestelde vraag is: "Waarom klinken new old stock buisjes vaak zoveel beter? Ze kunnen nu toch ook goede buisjes maken?" Ik denk dat ik met mijn ontdekking van de oude voorraad ECC88 en ECC82 buisjes het antwoord op de deze vraag heb gevonden. Ik denk dat de oude buisjes van vroeger nu veel beter klinken omdat ze net als goed bewaarde mooie wijnen inmiddels gerijpt zijn.
Ik denk dat als het bariumoxide dat bij het fabricageproces op de kathode is aangebracht, maar lang genoeg heeft kunnen rijpen en zich ontwikkelen, deze buisjes het zelfde proces hebben doorgemaakt als 'new old stock uit Engeland en Amerika'. Voor sommigen is het belangrijk om die ene Mullard uit 1970 of die unieke stokoude RCA te bemachtigen en daarvoor de hoofdprijs te betalen. Ga je vooral voor een mooie klank, dan is de ANALOGUE ECC82 musicFirst aged-for-perfection een welkome partner voor je favoriete muziek.
Het is me gelukt om nog een beperkte hoeveelheid van de rond 1986 in China geproduceerde ECC88 en ECC82 buisjes in te kopen. Ik heb ze Analogue Audio musicFirst genoemd en ze hiermee laten her- bedrukken. Aged for Perfection vind ik een mooie term in plaats van het veel gebruikte new old stock.
Voor wie het vooral gaat om de muzikale kwaliteit is het er zolang de voorraad strekt: de Analogue Audio musicFirst ECC82 aged for perfection.
Wim van Kraanen
Analogue Audio Products
ECC82 musicFirst
twee met 'accurate matching' gepaarde buisjes. Een selectie die altijd voldoet in alle versterker- schakelingen: € 19,00 per buisje.
f.u.s. ECC82 musicFirst
Twee First Selection gepaarde buisjes. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Als we First Selection kunnen 'pakken' is de prijs steeds 50% hoger dan de gebruikelijke 'matched pair' prijs.
€ 28,50 per buisje.
f.u.s. ECC82 musicFirst met PCM
twee First Selection gepaarde buisjes met Parallel Curve Matching. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en dan apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de First Selection buizen heeft op alle vier de buishelften ook nog versterkingscurves die binnen een nauwe tolerantie volkomen evenwijdig parallel lopen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor een lange avond (nacht?) onvermoeid muziek luisteren.
€ 37,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).
f.u.s. ECC82 musicFirst met ECM
twee First Selection gepaarde buisjes met Equal Curve Matching. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de First Selection buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een zeer nauwe tolerantie volkomen gelijk lopen en soms zel exact overlappen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor lange avonden (of nachten) onvermoeid muziek luisteren.
€ 48,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).
Over het matchen en upgraden in de vorm van First Selection, Equal Curve Matching en Parallel Curve Matching hebben we een aparte pagina gemaakt.
Aged For Perfection
De meest bekende en meest gebruikte ECC83 of 12AX7 buisjes zijn nu die van Tung-sol, Gold Lion, Sovtek en Electro Harmonix, allemaal uit Rusland, allemaal uit dezelfde fabriek. En huidige productie JJ-buisjes uit Tsjechië zie je ook regelmatig aangeboden.
De laatste tijd bevielen deze buisjes me niet meer zo goed. De klank was best goed, maar wel van het 'werkpaardjes niveau'. En als ik een grote partij inkocht, voldeden er teveel buisjes niet aan de door mij gestelde kwaliteitseisen. De geconstateerde afwijkingen waren vooral: te lage emissie, te hoge kanaalongelijkheid, te vaak ruis of microfonie en soms uitval al na enkele speeluren.
Voor de echte liefhebber hadden we nog altijd voldoende van de zeer fraai klinkende en heerlijk lang spelende ECC83 buisjes van British Valve Association's MULLARD new old stock, of Brimars n.o.s. uit dezelfde fabriek. Maar helaas, de Mullards werden steeds schaarser, steeds duurder en de mooiste exemplaren hadden in het verleden hun eigenaren al gevonden. Mullard, Philips, Telefunken: allemaal ongeëvenaard, maar wel heel kostbaar. Totdat?
Vanwege mijn groeiende ontevredenheid over de huidige productie van de ECC83 types ging ik op zoek naar een alternatief. Daarbij stuitte ik op een kleine partij Chinese ECC83's, geproduceerd tussen 1980 en 1989, dus eigenlijk 'new old stock' uit China (meer dan 30 jaar geleden geproduceerd!)
Ik kocht wat proefexemplaren, ging ze meten en testen en natuurlijk beluisteren. En wat bleek al heel snel? Ze meten beter dan de huidige producties uit Rusland en Tsjechië en ze klinken ook nog eens heel goed: warm, maar niet te warm, vloeiend en met mooie verfijnde details. Net wat voller en warmer van klank dan de toch wat kaler klinkende Russen en Tsjechen.
Ik was zeer blij verrast over de algemene kwaliteit van deze oude voorraad Chinese ECC83. Maar ook een beetje verbaasd, want ruim 20 jaar geleden vond ik het zelfde buisje niet zo goed. En nu deed de klank van deze Chinese 'new old stock' me direct een beetje denken aan mijn favoriete Mullards. En exact dezelfde ervaring had ik eerder met oude-voorraad-ECC88 uit China: ook heel erg goed.
Een veel aan mij gestelde vraag is: "Waarom klinken new old stock buisjes vaak zoveel beter? Ze kunnen nu toch ook goede buisjes maken?" Ik denk dat ik met mijn ontdekking van de oude voorraad ECC88 en ECC83 buisjes het antwoord op de deze vraag heb gevonden. Ik denk dat de oude buisjes van vroeger nu veel beter klinken omdat ze net als goed bewaarde mooie wijnen inmiddels gerijpt zijn.
Ik denk dat als het bariumoxide dat bij het fabricageproces op de kathode is aangebracht, maar lang genoeg heeft kunnen rijpen en zich ontwikkelen, deze buisjes het zelfde proces hebben doorgemaakt als 'new old stock uit Engeland en Amerika'. Voor sommigen is het belangrijk om die ene Mullard uit 1970 of die unieke stokoude RCA te bemachtigen en daarvoor de hoofdprijs te betalen. Ga je vooral voor een mooie klank, dan is de ECC83 musicFirst aged-for-perfection een welkome partner voor je favoriete muziek.
Het is me gelukt om nog een beperkte hoeveelheid van de rond 1986 in China geproduceerde ECC88 en ECC83 buisjes in te kopen. Ik heb ze Analogue Audio musicFirst genoemd en ze hiermee laten her- bedrukken. Aged for Perfection vind ik een mooie term in plaats van het veel gebruikte new old stock.
Voor wie het vooral gaat om de muzikale kwaliteit is het er zolang de voorraad strekt: de Analogue Audio musicFirst ECC83 aged for perfection.
Wim van Kraanen
Analogue Audio Products
ECC83 musicFirst
twee met 'accurate matching' gepaarde buisjes. Een selectie die altijd voldoet in alle versterkerschakelingen: € 25,00 per buisje.
f.u.s. ECC83 musicFirst
Twee First Selection gepaarde buisjes. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Als we First Selection kunnen 'pakken', is de prijs steeds 50% hoger dan de gebruikelijke 'matched pair' prijs.
€ 37,50 per buisje.
f.u.s. ECC83 musicFirst met PCM
Twee First Selection gepaarde buisjes met Parallel Curve Matching. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en dan apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de First Selection buizen heeft op alle vier de buishelften ook nog versterkingscurves die binnen een nauwe tolerantie volkomen evenwijdig parallel lopen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor een lange avond (nacht?) onvermoeid muziek luisteren.
€ 47,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).
f.u.s. ECC83 musicFirst met ECM
twee First Selection gepaarde buisjes met Equal Curve Matching. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de First Selection buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een zeer nauwe tolerantie volkomen gelijk lopen en soms zel exact overlappen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor lange avonden (of nachten) onvermoeid muziek luisteren.
€ 57,50 per buisje (zolang de voorraad strekt).
Over het matchen en upgraden in de vorm van First Selection, Equal Curve Matching en Parallel Curve Matching hebben we een aparte pagina gemaakt.
Aged For Perfection
De meest bekende ECC88 of 6922 (6DJ8) buisjes zijn nu de Electro Harmonix 6922 en de JJ ECC88.
De laatste tijd bevielen deze buisjes me niet meer zo goed. De klank was aardig en van een 'werkpaardjes niveau'. Maar als ik een grote partij inkocht, voldeden er teveel buisjes niet aan de door mij gestelde kwaliteitseisen. De geconstateerde afwijkingen waren vooral: te lage emissie, te hoge kanaalongelijkheid, te vaak ruis of microfonie en soms zel uitval al na enkele speeluren.
Voor de echte liefhebber hadden we nog altijd voldoende van de zeer fraai klinkende en heerlijk lang spelende ECC88 en E88CC van British Valve Association's MULLARD new old stock. Maar helaas, de Mullards werden steeds schaarser, en steeds duurder en de mooiste exemplaren hadden in het verleden hun eigenaren al gevonden. Mullard, Siemens, Philips SQ. Allemaal ongeëvenaard. Totdat?
Vanwege mijn groeiende ontevredenheid over huidige productie van de ECC88 types ging ik op zoek naar een alternatief. Daarbij stuitte ik op een kleine partij Chinese ECC88's, geproduceerd tussen 1980 en 1989, dus eigenlijk 'new old stock' uit China (meer dan 30 jaar geleden geproduceerd!) Tegenwoordig maken de Chinese buizenfabrieken geen ECC88 buisjes meer. Het is namelijk een lastig te produceren buisje en daardoor is er veel kostbare afval en uitval.
Ik kocht wat proefexemplaren, ging ze meten en testen en natuurlijk beluisteren. En wat bleek al heel snel? Ze meten beter dan de huidige producties uit Rusland en Tsjechië en ze klinken ook nog eens heel goed: warm, maar niet te warm, vloeiend en met mooie verfijnde details. Ze deden me direct denken aan de goede eigenschappen van mijn favoriete Mullard E88CC en ECC88.
Ik was zeer blij verrast over de algemene kwaliteit van deze oude voorraad Chinese ECC88. Maar ook heel verbaasd, want ruim 20 jaar geleden vond ik het zelfde buisje niet zo goed. Tussen 1996 en 1998 kocht ik vooral Sovtek 6922 en Chinese ECC88. Beide merken vond ik niet fijn klinken en de Chinese ECC88 zel nog iets minder dan de Sovtek 6922, hoewel toen al de Chinees wel beduidend betrouwbaarder was. De Sovtek 6922 werd door de fabnrikant vervangen door de Electro Harmonix 6922. Lange tijd was dit mijn favoriet als standaardbuisje vanwege redelijke geluidskwaliteit en redelijke betrouwbaarheid. Maar zoals gezegd: het laatste werd beduidend minder.
Een veel aan mij gestelde vraag is: "Waarom klinken new old stock buisjes vaak zoveel beter? Ze kunnen nu toch ook goede buisjes maken?" Ik denk dat ik met mijn ontdekking van de oude voorraad ECC88 het antwoord op de deze vraag heb gevonden. Ik denk dat de oude buisjes van vroeger nu veel beter klinken omdat ze net als goed bewaarde mooie wijnen inmiddels gerijpt zijn. Ik denk dat als het bariumoxide dat bij het fabricageproces op de kathode is aangebracht, maar lang genoeg heeft kunnen rijpen en zich ontwikkelen, deze buisjes het zelfde proces hebben doorgemaakt als 'new old stock', waardoor de zo geliefde nos-buisjes door de muziekliefhebbers zel voor absurd hoge prijzen toch gekocht worden.
Voor sommigen is het belangrijk om die ene Mullard uit 1970 of die unieke stokoude Bugle Boy uit Limburg te bemachtigen en daarvoor de hoofdprijs te betalen. Ga je vooral voor een mooie klank, dan is de ECC88 musicFirst aged-for-perfection een welkome partner voor je favoriete muziek.
Het is me gelukt om nog een beperkte hoeveelheid van de rond 1986 in China geproduceerde ECC88 buisjes in te kopen. Ik heb ze Analogue Audio musicFirst genoemd en ze hiermee laten herbedrukken. Aged for Perfection vind ik een mooie term in plaats van het veel gebruikte new old stock.
Voor wie het vooral gaat om de muzikale kwaliteit is het er zolang de voorraad strekt: de Analogue Audio musicFirst ECC88: aged for perfection.
Wim van Kraanen,
Analogue Audio Products
Matched pair ECC88 musicFirst for Pathos Classic One en Pathos Logos.
Door de speciale schakeling van de buisjes in deze versterkers zijn een beetje ruis of microfonie onhoorbaar. Daardoor presteren die buisjes voor een scherpe prijs net zo goed als de ECC88 van € 28,00 per buisje.
€ 19,00 per buisje.
ECC88 musicFirst
Twee met 'accurate matching' gepaarde buisjes. Een selectie die altijd voldoet in alle versterker schakelingen:
€ 28,00 per buisje.
FS: ECC88 musicFirst
Twee First Selection gepaarde buisjes. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, dynamische versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Als we First Selection kunnen 'pakken' is de prijs steeds 50% hoger dan de gebruikelijke 'matched pair' prijs.
€ 42,00 per buisje.
FS:. ECC88 musicFirst met PCM
twee First Selection gepaarde buisjes met Parallel Curve Matching. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. First Selection is een klein aantal buisjes waarvan de paren eigenlijk gewoon absoluut gelijk zijn. Een beperkt aantal paren van de First Selection buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een nauwe tolerantie volkomen evenwijdig parallel lopen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor een lange avond (nacht?) onvermoeid muziek luisteren.
€ 52,00 per buisje (zolang de voorraad strekt)
FS: ECC88 musicFirst met ECM
Twee First Selected gepaarde buisjes met Equal Curve Matching. Bij First Selection zijn de buisjes die binnen een nauwe tolerantie het beste scoren op emissie, transconductantie, werkelijke versterking, microfonie en ruis gepaard en apart gelegd. Een beperkt aantal paren van de First Selection buizen heeft op alle vier de buishelften versterkingscurves die binnen een zeer nauwe tolerantie volkomen gelijk lopen, soms zel exact overlappen. Dit garandeert een muzikaal versterkingsgedrag voor lange avonden (of nachten) onvermoeid muziek luisteren.
voor € 62,00 per buisje.
Over het matchen en upgraden in de vorm van First Selection, Equal Curve Matching en Parallel Curve Matching hebben we een aparte pagina gemaakt.
Na afspraak bij ons contant betalen en de bestelling direct meenemen. Dit scheelt ook verzendkosten.
Geplaatst op
04/05/2021 om 14:05:62
Door Felix
Onlangs voor op mijn werkkamer via marktplaats een Synthesis Nimis gekocht omdat ik verslingerd was geraakt aan het EL 84 geluid van een oude Bocama versterker. De versterker klonk mooi maar toch even met Wim overlegd.
Ik besloot om de versterker van nieuwe buizen te voorzien. Hij was zo vriendelijk om aan te bieden om ook eens naar de versterker te kijken om te zien of alles oké was. Er was maar een kleine aanpassing nodig. Wim stelde een set mooi gepaarde buizen samen (1 paar met Equal Curve Matching en 1 paar met Parallel Curve Matching en een voor Nimis geselecteerd paar ECC83 (Analogue musicFirst)): wat een verschil! De versterker klonk nog mooier dan hij al deed. Mooi open, gedetailleerd en muzikaal.
Ik was zo enthousiast geraakt dat ik de stuurbuizen van mijn Unison Research S6 en Synthesis Roma DAC heb vervangen, met hetzelfde resultaat. Alsof er een nieuwe set staat te spelen.
Dank je Wim voor jouw goede zorgen en adviezen. Het bracht mij weer meer luisterplezier!
Geplaatst op
03/11/2020 om 13:25:61
Door Rudi Streuper
Hallo Wim,
Dit weekend de ECC 83 en ECC 82buisjes vervangen op de Unison Research Sinfonia en ik dacht hoe ga ik dat doen zodat ik dat goed kan horen. Ik heb een nummer uitgekozen van Laura Marling ("What he wrote" op de "Live from York-Minster" cd). Een hele mooie opname die begint met akoestisch gitaar en haar stem.
Gelijk bij de eerste noot hoorde ik een verschil dat ik eigenlijk niet had verwacht. Ook omdat de KT88 buizen al zo'n enorme verbetering waren vorig jaar. Ik hoorde direct dat het geluid nog gebalanceerder werd neergezet, de gitaar verplaatste zich hoorbaar meer naar het midden met een enorme finesse in dynamiek. Ook de klank van de zang was puntiger en gedetailleerder. Prachtig.
Ik vind het ongelooflijk dat jij in staat bent de buizen dusdanig te selecteren en te matchen dat het inderdaad leidt tot een echt hoorbare verbetering in een set die op zichzelf al geweldig is. Bedankt!
Groet Rudi Streuper
Geplaatst op
04/01/2016 om 21:48:33
Door Marc Turlings
Na een prettig overleg met Wim van Kraanen heb ik de standaard buizen in mijn Audio Note DAC vervangen door een paar Sylvania Black Plates. Het resultaat is zeer fraai: een beter 3 dimensionaal geluidsbeeld, scherpere begrenzing van instrumenten en stemmen, iets meer (welkome) push in het laag maar wel zeer gecontroleerd, meer het gevoel dat je 'in de opname zit'. Vervolgens de Duende huizendempers erop. Dat maakt het plaatje compleet. Alle door Wim beschreven effecten deden zich voor: betere detaillering, meer controle in het laag, grotere ruimtelijkheid. Al met al voor relatief weinig geld een grote stap vooruit.
Geplaatst op
05/07/2015 om 21:15:030
Door Mart Zilver
Gisterenmiddag mijn ge-upgrade Diapsaon Adamantes speakers opgehaald, eenmaal thuis gekomen gelijk geplaatst en weer aangesloten op mijn Pathos TT versterker, en er op aanraden van Wim nieuwe ECC83 buisjes ingezet van Sovtek (gematched en gemeten door Wim). Ook mijn Unico CDE CD speler heeft een servicebeurt gehad en ook hier zijn dezelfde nieuwe buisje van Sovtek ingezet.
Wim had ook mijn MIT MH 750 biwire speakerkabel omgebouwd naar een single wire versie, vanwege de nieuwe single wire WBT Next Gen aansluiting op de Adamantes. Nog even geluisterd bij Wim naar een paar prachtige Unison Resesarch Max 1 speakers op een Pathos Inpol 2 versterker en Pathos Endorfin CD speler ... klonk fabelachtig mooi !
Vanmorgen rond 11:00 uur de set aangezet, even laten opwarmen en de eerste CD in de lade gelegd ... en luisteren ... In eerste instantie vond ik het tegenvallen, maar na 2 uurtjes geluisterd te hebben kwam het geluid helemaal los en werd de sound voller en grootser dan ooit, meer details zijn duidelijk waarneembaar en ook de ruimtelijkheid nam toe ! Waarschijnlijk moesten de MIT's die een paar weken niet gespeeld hadden en omgebouwd zijn weer even inspelen, alsmede ook de nieuwe buisjes in de Pathos en de Unico CDE. Ben nu de ene na de andere CD aan het luisteren ;-)
Geplaatst op
29/10/2013 om 12:31:020
Door Frank Clement uit Weert
Hallo Wim,
Tsja, wat moet je ervan zeggen: Een combinatie van andere buizen (Mullard n.o.s.) in de Pathos, Essential Audio Tools netkabels 2x (tuner moet ik nog aansluiten) en Phantom Green ls kabels levert het volgende op:
Kortom.... een genot om weer muziek te horen op een nog hoger kwaliteitsniveau! Als voorbeeld: The Nits met Adieu Sweet Bahnhof; eerder liepen stemmen dynamisch vast in de muziek en werden als het ware overrompeld. Nu is er rust...
Ik heb nu enkele uren gespeeld met de nieuwe buizen. Ik neem aan dat ze over enkele uren inspeeltijd/inbranden zich steeds meer zullen 'openbaren' en het geluidsbeeld verder open zullen gooien?
Groetjes en bedankt!
Geplaatst op
23/2/2012 om 20:48:009
Door Simen
Over oude sokken en puberdochters
Beste Wim,
Hier e-mailt een gelukkig mens! Het is alsof ik een 'andere' geluidslijn heb staan! De oude buisjes waren kennelijk 'tot op de draad versleten'.
Tot mijn niet geringe verbazing zijn de irritante 'boomy' bastonen helemaal verdwenen. Ook namens mijn vrouw en kinderen veel dank daarvoor.
Deze gezinsleden werden bijkans gek van die maniakale vader van hen die dan weer zonodig een hele avond in de weer was met doeken, piramide-schuim, oude sokken in bass-reflexen, in de haast in elkaar geknutselde akoestische paneeltjes, enzovoorts.
Mijn puberdochter dreigde mij ermee om "nooit meer een vriendin mee naar huis te nemen, als het hier zo'n puinhoop in huis is, Pa!". "Moet je haar eigen kamer zien.. denk ik dan…". Nou ja.. kortom je hebt, zonder het misschien te weten, veel mensen in dit huis gelukkig gemaakt. En dat voor maar 50 euro!
Dank je wel voor de snelle service. Het leven is toch een stuk saaier zonder goed klinkende muziek!