CanEVER Audio • Deskadel • Diapason • Duende Criatura • Fletcher Audio • Hadcock • Living Voice • Lyra • Music Tools • Nottingham Analogue • Opera Loudspeakers • PathosAcoustics • Phantom Cable • Rosso Fiorentino • Synthesis • The Cartridge Man • Trichord Research • Unison Research
Prijslijst geldig vanaf 1 februari 2020. Alle prijzen zijn per buis in euro's inclusief 21% btw en inclusief matching- en selectiekosten. De verzendkosten vindt u onder de prijslijst. Na bestellen per e-mail ontvangt u eerst een factuur. Na vooruitbetaling wordt de bestelling verzonden.
Analogue Audio Products levert informatie over buizen, voorversterkerbuizen, eindbuizen, buizendempers, buismatching en upgrades voor eindversterkerbuizen.Vanwege het arbeidsintensieve karakter leveren wij onze behandel- en selectieprocedure alleen voor de buizenapparatuur die wij importeren of geïmporteerd hebben.
Het assortiment dat we in voorraad hebben, is beperkt tot de buizen die nodig zijn voor de vervanging van de buizen in de apparaten van onze eigen merken Audio Analogue, Graaf, Pathos, Synthesis en Unison Research. Omdat onze meet-, selectie- en matchmethodes erg intensief en daardoor tijdrovend zijn, zien we ons helaas genoodzaakt om onze buizen voortaan alleen nog te verkopen aan de eigenaren van door ons zelf geïmporteerde apparaten.
Er zijn enkele uitzonderingen, nl. wat betreft 5AR4, 5U4G en 5Y3. Hiervan hebben we een aantal mooie buizen in voorraad, die we voor onze eigen merken niet meer nodig hebben. Voor deze buizen kunt u ons bellen of mailen.
Als u onze andere buizenpagina's al gelezen heeft, kent u inmiddels het onderscheid tussen accurate matching, First & Ultimate Selection (FUS), Parallel Curve Matching (PCM) en Equal Curve Matching (ECM). Kort gezegd komt het hier op neer:
Bent u nog in de oriënteringsfase? We kunnen ons goed voorstellen dat u dan eerst meer achtergrondinformatie wilt hebben om te kunnen bepalen welke uitvoering voor u de juiste keus is voordat u naar de prijslijst hieronder gaat. Uitgebreide beschrijvingen van onze aanpak en modificaties vindt u op een aparte pagina:
Type | Fabrikaat | Toelichting | Prijs |
---|---|---|---|
5Y3GT |
Sovtek |
|
€ 20,00 |
6C33CB |
Sovtek |
ECM |
€ 165,00 |
6L6 |
|
Zie 5881 |
|
5881WGC |
Analogue Audio Products & Sovtek |
Accurate Matching & inbranden
|
€ 45,00 |
6550/KT88 |
Tung-sol |
Accurate Matching & inbranden |
€ 89,00 |
EL34/LL34 |
L'Atout |
Accurate matching & inbranden |
€ 45,00 |
EL34C/6CA7 |
PSVANE |
Accurate matching & inbranden |
€ 49,00 |
EL84 |
China |
Accurate matching |
€ 29,00 |
KT66 |
JJ |
Accurate matching |
€ 59,00 |
KT88/6550 |
Tung-sol |
Accurate Matching & inbranden
|
€ 89,00 |
KT90 |
Electro Harmonix |
Accurate matching |
€ 79,00 |
PL500/PL504 |
Diverse merken |
Voor Graaf GM100 en GM200, prijs vanaf |
€ 25,00 |
Wij krijgen steeds meer aanvragen voor buizen voor apparatuur met merken die wij zelf niet importeren. Dat heeft tot gevolg dat onze service voor onze eigen merken vertraagt en dat willen we voorkomen. Onze meet-, selectie- en matchmethodes zijn zo tijdrovend dat we er een grens aan moeten stellen: helaas verkopen we geen buizen meer voor andere merken dan Audio Analogue, Graaf, Pathos, Synthesis en Unison Research.
Na afspraak bij ons contant betalen en de bestelling direct meenemen. Dit scheelt ook verzendkosten.
Geplaatst op 02/12/2021 om 21:18:64
Door Fons
Beste Wim,
Ik draaide al enkele jaren met eindbuizen LL34 L,Atout in de Simply Italy. Op een avond, 5 min. voor het einde van een concert op Radio 4 schakelde ik in, via mijn Denon TU 701 tuner. Er klonk muziek van John Adams maar wat een drive, wat een flexibel, klankrijk en resonantievol orkest. Uit de afkondiging bleek dat John Adams zelf dirigeerde, vandaar het werkelijk begrijpen van deze muziek, maar het orkest had ik niet herkend.
Bleek Rotterdams Phil. te zijn, huh..dacht ik, ja maar dan in de zaal van Vredenburg Utrecht, aha, vandaar de mooie zinderende resonantie want dat hoor je zo niet in de Doelen, herinnerde me ooit het Rotterdams Phil. in het Amsterdamse Concertgebouw gehoord te hebben en dat was ook geweldig in klank.
En nieuwe buizen dan ? Dezelfde Tube L,Atout eindbuizen, maar nu ingebrand en met ECM matching.
Direkt een groot verschil, even wennen hoor, andere muziek ? Voor en achter in orkest in balans ahw de podiumvloer vlak van voor tot achter, blazers komen van achter in een realistisch beeld, tempo is accurater en wisselingen daarvan zijn duidelijk hoorbaar. Even een weekje warmdraaien is nodig. Klanken blijven beter op hun plek in het stereobeeld, realisme, Muziek die wat ieler is of zo opgenomen klinkt ook zo, maar nooit schril. Zo ook wat vettere opnames. John Adams helaas niet meer gehoord. Misschien luidsprekers nog iets verder naar achteren ? Ik hoop dat je deze kwaliteit ook voor de toekomst kan behouden. Hulde !
Geplaatst op
04/05/2021 om 14:05:62
Door Felix
Onlangs voor op mijn werkkamer via marktplaats een Synthesis Nimis gekocht omdat ik verslingerd was geraakt aan het EL 84 geluid van een oude Bocama versterker. De versterker klonk mooi maar toch even met Wim overlegd.
Ik besloot om de versterker van nieuwe buizen te voorzien. Hij was zo vriendelijk om aan te bieden om ook eens naar de versterker te kijken om te zien of alles oké was. Er was maar een kleine aanpassing nodig. Wim stelde een set mooi gepaarde buizen samen (1 paar met Equal Curve Matching en 1 paar met Parallel Curve Matching en een voor Nimis geselecteerd paar ECC83 (Analogue musicFirst)): wat een verschil! De versterker klonk nog mooier dan hij al deed. Mooi open, gedetailleerd en muzikaal.
Ik was zo enthousiast geraakt dat ik de stuurbuizen van mijn Unison Research S6 en Synthesis Roma DAC heb vervangen, met hetzelfde resultaat. Alsof er een nieuwe set staat te spelen.
Dank je Wim voor jouw goede zorgen en adviezen. Het bracht mij weer meer luisterplezier!
Geplaatst op
04/01/2016 om 21:48:33
Door Marc Turlings
Na een prettig overleg met Wim van Kraanen heb ik de standaard buizen in mijn Audio Note DAC vervangen door een paar Sylvania Black Plates. Het resultaat is zeer fraai: een beter 3 dimensionaal geluidsbeeld, scherpere begrenzing van instrumenten en stemmen, iets meer (welkome) push in het laag maar wel zeer gecontroleerd, meer het gevoel dat je 'in de opname zit'. Vervolgens de Duende huizendempers erop. Dat maakt het plaatje compleet. Alle door Wim beschreven effecten deden zich voor: betere detaillering, meer controle in het laag, grotere ruimtelijkheid. Al met al voor relatief weinig geld een grote stap vooruit.
Geplaatst op
05/07/2015 om 21:15:030
Door Mart Zilver
Gisterenmiddag mijn ge-upgrade Diapsaon Adamantes speakers opgehaald, eenmaal thuis gekomen gelijk geplaatst en weer aangesloten op mijn Pathos TT versterker, en er op aanraden van Wim nieuwe ECC83 buisjes ingezet van Sovtek (gematched en gemeten door Wim). Ook mijn Unico CDE CD speler heeft een servicebeurt gehad en ook hier zijn dezelfde nieuwe buisje van Sovtek ingezet.
Wim had ook mijn MIT MH 750 biwire speakerkabel omgebouwd naar een single wire versie, vanwege de nieuwe single wire WBT Next Gen aansluiting op de Adamantes. Nog even geluisterd bij Wim naar een paar prachtige Unison Resesarch Max 1 speakers op een Pathos Inpol 2 versterker en Pathos Endorfin CD speler ... klonk fabelachtig mooi !
Vanmorgen rond 11:00 uur de set aangezet, even laten opwarmen en de eerste CD in de lade gelegd ... en luisteren ... In eerste instantie vond ik het tegenvallen, maar na 2 uurtjes geluisterd te hebben kwam het geluid helemaal los en werd de sound voller en grootser dan ooit, meer details zijn duidelijk waarneembaar en ook de ruimtelijkheid nam toe ! Waarschijnlijk moesten de MIT's die een paar weken niet gespeeld hadden en omgebouwd zijn weer even inspelen, alsmede ook de nieuwe buisjes in de Pathos en de Unico CDE. Ben nu de ene na de andere CD aan het luisteren ;-)
Geplaatst op
05/06/2015 om 21:35:028
Door Hendrik Duinkerken
Wim,
Ik wilde toch even onze ervaring delen. Vanaf het moment dat ll90 buizen zijn gaan spelen, was ik weer thuis. Nu de buizen ingespeeld raken, vallen we van de ene verbazing in de andere.
Ik ben hierin niet de enige. Toen ik dit uitsprak naar mijn partner, was het antwoord, "dat vond ik gisteren met BLØF ook al".
Hele nieuwe dingen komen boven.
Helemaal met suppers ready van genesis.
Het is lastig vaststellen of het nu van de buizen komt of van de behandeling die je ze hebt gegeven. Maar terug willen we niet.
Geplaatst op
27/2/2014 om 16:01:021
Door Rob uit regio Eindhoven
Ben in de gelukkige omstandigheid geweest in de loop der jaren geleidelijk aan een prachtige set samen te stellen: Mark Levinson cd-processor, draaitafel met Kiseki blue afgeleid element, Martin Logan Spire, Jadis DA60, netbekabeling NBS active / Transparent / Siltech en als interlinks Siltech FTM4 Gold en de Forbes Lake.
Het zal niemand verwonderen dat ik altijd zeer tevreden ben geweest met de bijzondere muzikale kwaliteiten van deze set. Nu mijn buizen aan vervanging toe waren ben ik op zoek gegaan naar informatie & mogelijkheden. Op internet (Audiogon!) vond ik legio tips en ervaringen van andere gelukkige Jadis bezitters. Zeer informatief en de moeite waard. Omdat de DA-60 prima overweg kan met veel soorten buizen zag ik bij wijze van spreken welhaast door de bomen (buizen) het bos (de versterker) niet meer... Wat ik eigenlijk al wist en nogmaals bevestigd werd is dat met een goede, afgewogen combinatie buisjes absoluut winst te behalen is.
Vervolgens maar eens gebeld met Wim van Kraanen van Analogue Audio. Wim adviseerde de acht KT90-(eindversterker-)buizen gewoon te vervangen met een gematcht nieuw octet KT-90 van Electro Harmonix. Voor het voorversterkerdeel adviseerde Wim een eveneens zorgvuldig gematchte combinatie n.o.s.-buisjes: Sylvania Blackplate (3x) en Mullard (2x). Na ampele overwegingen heb ik dit advies opgevolgd en de bestelling geplaatst. Hoewel ik van plan was om de buizen zelf te vervangen (op zich geen probleem met autobias) heb ik op uitnodiging van Wim gebruik gemaakt van zijn service om de buizen te plaatsen en gelijktijdig de versterker even te checken.
Thuis aangekomen uiteraard de versterker snel aangesloten en ingeschakeld, in de verwachting enkel enige verbetering te horen in nuances omdat buizen zoals gebruikelijk 50/100 uur ingespeeld moeten worden voordat ze op het eigenlijke niveau presteren. MOZES KRIEBEL…!!! Hoezo nuances, op alle fronten gaan luikjes open! Boventonen, ondertonen, ruimtelijkheid, lucht, plaatsing, micro-informatie, rust, klankkleur,3-dimensionaliteit, holografisch op elk nivo. Nooit gedacht dat met deze in verhouding toch beperkte investering in mijn bepaald niet kinderachtige set zo’n verbetering te behalen is. En omdat de buisjes nog niet ingespeeld zijn kan het alleen maar nog beter worden!
Wim, het eindresultaat is meer dan de som der delen. Bedankt voor je assist bij deze gang naar het audiofiel nirvana!
Geplaatst op
1/9/2013 om 15:00:018
Door Wim uit Est
Ik heb gekozen voor de MSPC upgrade van de eindversterkerbuizen omdat ik erin geloof dat een buis waarvan de pinnen beter contact maken ook beter presteert dan een buis die zo uit de doos komt. Na een weekendje draaien kan ik vaststellen dat het klopt: vooral de fijnheid in tekening van zeer zachte passages is toegenomen en de bas is nog droger. In a timelapse van Einaudi heeft bijvoorbeeld in tracks 4, 10 en 13 zowel zeer subtiele klanken van een celesta, waarvan je nu ook het hamermechaniek hoort ruisen, en een elektronische bas die heel laag komt maar nu ook strakker blijft. Resultaat ten opzichte van de investering: effectief en zeer de moeite waard.